BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
hello hello ~ Dtg ke blog nieyh ngan heppy Oke ! Lau ta boleh la bla ~ No COPPYCAT ey ! Tamoo ta sukehh . . lau dAa dtang pndai la follow n like Oke ! Semua isi kndungan at dlam blog nieyh sume dri sumber idea aku ! n post2 yg aku post at blog nie sume psal perasaan aku dan emosi aku ! So kalau terse lantak korg la ! Oke! Assalamualaikum ~

Thursday, 20 October 2011

care2 mnjwb tlefown dngan betol ~ errrr

"Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah...dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapanyang betul. Jadi disini kite akan cube untuk mengajar anda cara2 yang betul demi menjage keamanan negara. (haha, cm bongok saja)


1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?.Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?.Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?.Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape
tanye saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323 ?.Jawapan: maap cik,nombor tak boleh
disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?.Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli

6. Soalan: haloo timah, buat ape tu?.Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni

7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?.Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu
memberikanperkhidmatannye... time kacih

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9. Soalan: hallooJawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih
menjawab betul letu12.

12. Soalan: assalammualaikum...Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab).

Harap anda mengambil tindakan yang sewajarnya. terima kaseh.
:))

Assalamualaikum. "Hijjab". atau lebih dikenali sebagai Tudung ini adalah wajib dipakai oleh setiap wanita islam. Tetapi segelintir Remaja wanita terutamanya bersikap sambil lewa sahaja mengenai kewajipan memakai tudung. Ada yang mengatakan memakai tudung ini adalah suatu yang sia-sia dan ada juga yang mengatakan memakai tudung menyebabkan agama Islam makin Mundur. Penyataan ini adalah tidak benar. Memakai tudung dapat menjauhkan diri seorang wanita daripada diperkosa. Contohnya memakai tudung labuh dapat menutup dada hadapan daripada menaikan nafsu lelaki.Hal ini terbukti ianya bukan perkara yang sia-sia.

Terbukti di dalam Al-Quran yang mengatakan wajib menutuf aurat di dalam surah An Nur Ayat 31 yang bermadsud :

“Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka;


selain itu. Rasuallah juga ada Bersabda ketika Asma' binti Abu Bakar mengunjungi Rasullah dengan pakaian yang agak nipis :


"wahai Asma' sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh(haid) maka tidak boleh baginya menampakan bahagian ini dan ini," baginda menunjukan tanganya ke wajah dan telapak tanganya. [Hadith Riwayat Abu Daud]


Jelas terbukti bahawa memakai tudung itu wajib. Tidaklah salah jika memakai tudung cantik dan berfeshen,tetapi haruslah menutup aurat. Ada segelintir remaja yang memakai tudung dan mengikut perintah allah,tetapi memakai Legging dan pakai pakaian yang ketat-ketat.


Masalah "susah pakai" tudung dan "panas" itu adalah akibat sudah biasa free hair bertahun-tahun dan tidak didorong sejak sekolah dan baligh. jika dinasihatkan pakai tudung keluarlah ayat-ayat PEDAS dan ALASAN BASI sebegini :


-"alaaahh..kalau pakai tudung pon bukan tentu masuk syurga pon. Kalau orang yang bertudung labuh tetapi hati busuk mengumpat orang buat apa.? walaupun saya tidak pakai tudung,saya solat 5waktu dan puasa tak tinggal.


-" Allah tidak meliaht luaran seseorang!! Allah melihat amalan dan hati mereka!!"


-"Walaupun kami tak pakai tudung, kami solat. baik dari pakai tudung tapi tak solat.


apabila dinasihat jangan pakai ketat :


-"Sorryy...!!! macamlah awak tuh baik sangat nak nasihat orang? awak dah tentu masuk syurga ke? kalau
tak diam!"


-"Kami pakai ketat-ketat pon kami tetap pakai tudung...Apa salahnya??"


Kepada wanita-wanita yang membangkang pemakaian tudung ini alasan sebegini telah basi...Janganlah menukar perkara wajib menjadi tidak wajib. Allah telah menetapkan perkara itu wajib dan janganlah anda menukarkanya.

HAHA ,
Aq suke sngat merepek lhaa . . . HAHAHA . Bwt post blogg tade owg comment pon
So !
Merepek lhaa kite =]
Hurrmmmmm